Wishlist

Polityka zwrotów i roszczeń

Reklamacje / Regulamin reklamacji (odpowiedzialność za wady, rękojmia, reklamacje)

– Jeśli towary są wadliwe i mogą zostać naprawione, kupujący ma prawo do ich bezpłatnego usunięcia w sposób terminowy i prawidłowy. Sprzedający jest zobowiązany do usunięcia wady bez zbędnej zwłoki.

– Kupujący może żądać wymiany towaru zamiast usunięcia wady lub, jeżeli wada dotyczy tylko części towaru, wymiany tej części, chyba że sprzedawca ponosi nieproporcjonalne koszty w stosunku do ceny towaru lub rozmiaru wady.

– Sprzedawca może zawsze wymienić wadliwy towar na wolny od wad zamiast usuwać wadę, jeżeli nie spowoduje to poważnych niedogodności dla Kupującego.

– W przypadku wystąpienia wady towaru, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe korzystanie z towaru jako rzeczy niewadliwej, kupujący ma prawo do wymiany towaru lub odstąpienia od umowy sprzedaży. Te same prawa przysługują kupującemu, jeżeli wady są usuwalne, ale kupujący nie może prawidłowo korzystać z towaru z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad.

– Jeśli istnieją inne nieusuwalne wady, kupujący ma prawo do rozsądnej obniżki ceny towarów.

– Sprzedający poinformował Kupującego o jego prawach wynikających z art. 622 Kodeksu cywilnego i prawach wynikających z art. 623 Kodeksu cywilnego, umieszczając niniejsze warunki na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego Sprzedającego, a Kupujący miał możliwość zapoznania się z nimi przed wysłaniem zamówienia.

– Sprzedający ponosi odpowiedzialność za wady towaru zgodnie z obowiązującymi przepisami Republiki Słowackiej, a Kupujący jest zobowiązany do złożenia reklamacji u Sprzedającego lub wyznaczonej osoby. Informacje o wyznaczonych osobach i punktach serwisowych do obsługi gwarancyjnej i pogwarancyjnej znajdują się na odwrocie karty gwarancyjnej lub zostaną przekazane Kupującemu przez Sprzedawcę na jego żądanie telefonicznie lub pocztą elektroniczną.

– Rozpatrywanie reklamacji podlega obowiązującej Procedurze Reklamacji. Kupujący został należycie zapoznany z Procedurą Reklamacji oraz poinformowany o warunkach i sposobie reklamacji towaru, w tym o miejscu, w którym można złożyć reklamację, oraz o wykonywaniu napraw gwarancyjnych zgodnie z § 18 ust. 1 Ustawy w czasie przed zawarciem umowy kupna poprzez umieszczenie niniejszych warunków na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego Sprzedającego, a Kupujący miał możliwość zapoznania się z nimi w czasie przed wysłaniem zamówienia.

– Procedura Reklamacji ma zastosowanie do towarów zakupionych przez Kupującego od Sprzedającego w formie e-sklepu na stronie e-sklepu Sprzedającego.

– W okresie gwarancji Kupujący ma prawo dochodzić od Sprzedającego odpowiedzialności za wady towaru zakupionego od Sprzedającego, za które odpowiedzialność ponosi producent, dostawca lub Sprzedający.

– Jeżeli towar jest wadliwy, Kupujący ma prawo do złożenia reklamacji w zakładzie Sprzedającego zgodnie z § 18 ust. 2 Ustawy poprzez dostarczenie towaru do zakładu Sprzedającego i doręczenie Sprzedającemu oświadczenia woli Kupującego o skorzystaniu z przysługującego mu prawa zgodnie z punktami od 1. do 8.5. niniejszych Warunków sprzedaży i reklamacji (zwanego dalej „Zawiadomieniem o reklamacji”), np. w formie wypełnionego formularza reklamacyjnego, który znajduje się na odpowiedniej podstronie sklepu internetowego Sprzedającego. Sprzedający zaleca ubezpieczenie towaru w momencie wysyłania go do reklamacji. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem. Kupujący jest zobowiązany do podania w zgłoszeniu reklamacyjnym wszystkich wymaganych informacji zgodnie z prawdą, w szczególności do wskazania dokładnego rodzaju i zakresu wady towaru; Kupujący powinien również wskazać, których uprawnień wynikających z art. 622 i 633 Kodeksu cywilnego dochodzi. Kupujący ma również prawo złożyć reklamację do osoby upoważnionej przez producenta towaru do dokonywania napraw gwarancyjnych (zwanej dalej„Osobą wyznaczoną„). Lista osób wyznaczonych znajduje się w karcie gwarancyjnej lub jest przesyłana Kupującemu przez Sprzedawcę na jego żądanie.

– Postępowanie reklamacyjne dotyczące towarów, które mogą być dostarczone do Sprzedawcy, rozpoczyna się w dniu, w którym spełnione są łącznie wszystkie poniższe warunki:

a, doręczenie Sprzedającemu Zawiadomienia o Roszczeniu pocztą elektroniczną na adres info@medchic.sk lub telefonicznie pod numerem +421 911 886 000

b, dostarczenie reklamowanego towaru przez Kupującego do Sprzedającego lub wyznaczonej osoby

c, przekazanie Sprzedającemu kodów dostępu, haseł itp. do reklamowanego towaru, jeżeli dane te są niezbędne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji

– Jeżeli przedmiotem reklamacji jest towar, który nie może być obiektywnie dostarczony Sprzedającemu lub który jest trwale zamontowany, Kupujący, poza spełnieniem warunków z pkt 12 a) i c) niniejszych Reklamacji i Warunków, zobowiązany jest do udzielenia wszelkiej niezbędnej pomocy w celu przeprowadzenia oględzin reklamowanego towaru przez Sprzedającego lub osobę trzecią wskazaną przez Sprzedającego. Postępowanie reklamacyjne dotyczące towarów, które nie mogą być obiektywnie dostarczone Sprzedającemu lub które są trwale zamontowane, rozpoczyna się w dniu przeprowadzenia kontroli towarów zgodnie ze zdaniem pierwszym. Jeżeli jednak Sprzedawca lub osoba trzecia wyznaczona przez Sprzedawcę nie zorganizuje kontroli w rozsądnym terminie, ale nie później niż 10 dni po doręczeniu Sprzedawcy zawiadomienia o reklamacji, pomimo zapewnienia przez Kupującego niezbędnej współpracy, procedura reklamacyjna rozpocznie się w dniu doręczenia Sprzedawcy zawiadomienia o reklamacji.

– Sprzedawca lub wyznaczona przez niego osoba wyda Kupującemu potwierdzenie reklamacji w odpowiedniej formie wybranej przez Sprzedawcę, np. w formie mailowej lub pisemnej, w którym zobowiązany jest precyzyjnie wskazać reklamowane wady towaru oraz ponownie pouczyć Konsumenta o jego uprawnieniach wynikających z niniejszych Warunków Sprzedaży i Reklamacji (§ 622 Kodeksu Cywilnego) oraz o uprawnieniach wynikających z ww. punktów niniejszych Warunków Sprzedaży i Reklamacji (§ 623 Kodeksu Cywilnego). W przypadku złożenia reklamacji za pomocą środków porozumiewania się na odległość, Sprzedający zobowiązany jest do niezwłocznego doręczenia Kupującemu potwierdzenia reklamacji; jeżeli niezwłoczne doręczenie potwierdzenia nie jest możliwe, należy je doręczyć bez zbędnej zwłoki, najpóźniej jednak wraz z dowodem reklamacji; potwierdzenie reklamacji nie musi być doręczone, jeżeli Kupujący ma możliwość udowodnienia reklamacji w inny sposób.

– Kupujący jest uprawniony do podjęcia decyzji, z którego ze swoich praw wynikających z § 622 i § 623 Kodeksu cywilnego korzysta, a także jest zobowiązany do niezwłocznego przekazania informacji o swojej decyzji Sprzedającemu. Na podstawie decyzji Kupującego, z którego z uprawnień wynikających z § 622 i § 623 Kodeksu cywilnego korzysta, Sprzedający lub wyznaczona przez niego osoba zobowiązana jest do ustalenia sposobu rozpatrzenia reklamacji zgodnie z § 2 lit. m) Ustawy niezwłocznie, w bardziej skomplikowanych przypadkach w terminie 3 dni od dnia rozpoczęcia postępowania reklamacyjnego, w uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy wymagana jest kompleksowa ocena techniczna stanu towaru, nie później niż w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia postępowania reklamacyjnego. Po ustaleniu sposobu rozpatrzenia reklamacji sprzedawca lub wyznaczona przez niego osoba rozpatruje reklamację niezwłocznie; w uzasadnionych przypadkach reklamacja może zostać rozpatrzona również w terminie późniejszym. Rozpatrzenie reklamacji nie może jednak trwać dłużej niż 30 dni od dnia złożenia reklamacji. Po upływie terminu na rozpatrzenie reklamacji konsument ma prawo do odstąpienia od umowy lub wymiany towaru na nowy.

– Jeżeli Kupujący złożył reklamację towaru w ciągu pierwszych 12 miesięcy od zawarcia umowy sprzedaży, Sprzedający może odrzucić reklamację wyłącznie na podstawie opinii rzeczoznawcy lub opinii wydanej przez osobę upoważnioną, notyfikowaną lub akredytowaną lub opinii wyznaczonej osoby (zwanej dalej„ekspertyzą towaru„). Niezależnie od wyniku ekspertyzy, Sprzedający nie może żądać od Kupującego pokrycia kosztów ekspertyzy Towarów ani żadnych innych kosztów związanych z ekspertyzą Towarów.

– Jeśli kupujący złożył reklamację produktu po upływie 12 miesięcy od zawarcia umowy kupna, a sprzedawca ją odrzucił, osoba, która rozstrzygnęła reklamację, jest zobowiązana do wskazania w dokumencie rozliczenia reklamacji, komu kupujący może przesłać towar do profesjonalnej oceny. Jeżeli Kupujący wyśle towar do osoby wskazanej w dokumencie reklamacyjnym w celu przeprowadzenia ekspertyzy, koszty ekspertyzy towaru, jak również wszelkie inne związane z tym koszty, które zostały zasadnie poniesione, ponosi Sprzedający, niezależnie od wyniku ekspertyzy. Jeżeli kupujący udowodni odpowiedzialność sprzedającego za reklamowaną wadę towaru w drodze ekspertyzy, kupujący może ponownie zgłosić roszczenie; okres gwarancji nie wygasa w trakcie przeprowadzania ekspertyzy. Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu w ciągu 14 dni od daty ponownego zgłoszenia reklamacji wszelkich kosztów poniesionych w związku z ekspertyzą towaru, a także wszelkich uzasadnionych kosztów z tym związanych. Ponownie zgłoszone roszczenie nie może zostać odrzucone.

– Rękojmia nie obejmuje wad, o których kupujący został powiadomiony przez sprzedawcę w momencie zawarcia umowy lub o których, biorąc pod uwagę okoliczności, w których umowa kupna została zawarta, kupujący powinien był wiedzieć.

– Sprzedający zastrzega sobie prawo do wymiany wadliwego towaru na inny, wolny od wad, o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jeżeli nie spowoduje to poważnych niedogodności dla Kupującego.

– Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady towarów:

a, jeżeli kupujący nie skorzystał ze swojego prawa dotyczącego odpowiedzialności sprzedawcy za wady towarów do końca okresu gwarancyjnego towarów

b, jeżeli wadą towaru jest mechaniczne uszkodzenie towaru spowodowane przez kupującego

c, jeżeli wada towaru jest spowodowana używaniem towaru w warunkach, które nie odpowiadają pod względem intensywności, wilgotności, skutków chemicznych i mechanicznych naturalnemu środowisku towaru

d, jeżeli wada towaru została spowodowana nieprofesjonalnym obchodzeniem się z towarem, jego obsługą lub zaniedbaniem opieki nad towarem

e, jeżeli wada towaru została spowodowana uszkodzeniem towaru w wyniku nadmiernego obciążenia lub użytkowania niezgodnego z warunkami określonymi w dokumentacji lub ogólnymi zasadami normalnego użytkowania towaru

f, jeśli wada towarów jest spowodowana uszkodzeniem towarów spowodowanym nieuniknionymi i/lub nieprzewidywalnymi zdarzeniami

g, jeżeli wada towaru została spowodowana przypadkowym uszkodzeniem i przypadkowym pogorszeniem jakości

h, jeśli wada towaru została spowodowana nieprofesjonalną interwencją, uszkodzeniem przez wodę, pożarem, elektrycznością statyczną lub atmosferyczną lub inną siłą wyższą

i, jeżeli wada towaru została spowodowana ingerencją w towar przez osobę nieuprawnioną.

– Jeśli przesyłka jest niekompletna lub jeśli jest to oczywista wada, którą Kupujący mógł wykryć, sprawdzając przesyłkę przy dostawie towarów i której Kupujący nie zgłosił przedstawicielowi Sprzedającego zgodnie z punktem 5.9 niniejszych Reklamacji i Warunków, późniejsze roszczenia tego rodzaju zostaną uwzględnione tylko wtedy, gdy Kupujący udowodni, że zgłaszane wady istniały już w momencie odbioru towarów przez Kupującego.

– Sprzedawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji i zakończenia postępowania reklamacyjnego w jeden z poniższych sposobów:

  1. poprzez przekazanie naprawionych towarów,
  2. wymiana towarów,
  3. poprzez zwrot ceny zakupu towarów,
  4. płacąc rozsądny rabat od ceny towarów,
  5. poprzez pisemne zaproszenie do przejęcia świadczenia określonego przez sprzedającego,
  6. poprzez uzasadnione odrzucenie roszczenia.

– Sprzedający zobowiązany jest do wydania Kupującemu pisemnego dokumentu o sposobie rozpatrzenia reklamacji i sposobie załatwienia reklamacji w terminie 30 dni od dnia złożenia reklamacji osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub kuriera lub doręczyciela.

Sprzedawca poinformuje Kupującego o wyniku reklamacji niezwłocznie po zakończeniu procedury reklamacyjnej telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, jednocześnie Kupujący otrzyma dowód reklamacji wraz z towarem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

– Okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty dostawy towaru, chyba że w szczególnych przypadkach określono inny okres gwarancji. Wysyłane odżywki dla sportowców, żywność w koszach upominkowych oraz karma dla zwierząt domowych mają minimalny termin przydatności do spożycia powyżej 2 miesięcy przed upływem daty ważności, w przypadku krótszej daty ważności Sprzedający skontaktuje się z Kupującym telefonicznie lub mailowo, a przesyłka zostanie wysłana wyłącznie za zgodą Kupującego.

– Okres gwarancji ulega przedłużeniu o okres, w którym kupujący nie mógł korzystać z towaru z powodu naprawy gwarancyjnej towaru.

– W przypadku wymiany towaru na nowy, kupujący otrzyma dokument, na którym zostaną wskazane informacje o wymianie towaru, a wszelkie dalsze roszczenia będą zgłaszane na podstawie umowy sprzedaży i tego dokumentu reklamacyjnego. W przypadku wymiany towaru na nowy, okres gwarancji biegnie od nowa od momentu otrzymania nowego towaru, ale tylko w odniesieniu do nowego towaru.

– W przypadku wady usuwalnej reklamacja zostanie rozpatrzona w następujący sposób, w zależności od decyzji Kupującego zgodnie z punktem 15. niniejszych Reklamacji i Warunków:

  1. sprzedawca zapewnia usunięcie wady, lub
  2. sprzedawca wymieni wadliwe towary.


– Jeżeli jest to wada usuwalna, a Kupujący nie określi niezwłocznie zgodnie z pkt 15. niniejszych Reklamacji i Warunków Handlowych sposobu załatwienia reklamacji, Sprzedający załatwi reklamację poprzez usunięcie wady.

– W przypadku wystąpienia wady niemożliwej do usunięcia lub jednej wielokrotnie powtarzającej się wady usuwalnej lub większej liczby różnych wad usuwalnych, które uniemożliwiają prawidłowe korzystanie z towaru jako niewadliwego, Sprzedawca, w zależności od decyzji Kupującego podjętej na podstawie pkt 15 niniejszych Reklamacji i Regulaminu, rozpatrzy reklamację w następujący sposób:

  1. poprzez zastąpienie towarów innymi towarami funkcjonalnymi o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, lub
  2. w przypadku, gdy Sprzedający nie może wymienić towaru na inny, Sprzedający zaspokoi roszczenie poprzez zwrot ceny zakupu towaru.

– Rozpatrzenie reklamacji dotyczy wyłącznie wad określonych w Zawiadomieniu o reklamacji oraz w potwierdzeniu reklamacji towarów zgodnie z punktem 8.14 niniejszych Reklamacji i Warunków.

– Dla celów roszczenia, wystąpienie jednej powtarzającej się wady więcej niż dwa razy uznaje się za powtarzającą się wadę podlegającą naprawie.

– Dla celów roszczenia, wystąpienie więcej niż trzech różnych wad podlegających naprawie w tym samym czasie uznaje się za większą liczbę różnych wad podlegających naprawie.

– Prawo Kupującego do reklamowania wady Towaru zostaje wyczerpane po skorzystaniu przez Kupującego z przysługującego mu prawa i wezwaniu Sprzedającego do usunięcia wady Towaru zgodnie z punktem 1. niniejszych Reklamacji i Warunków, a niezależnie od wyniku reklamacji, wszelkie ponowne reklamacje dotyczące tej samej wady niepowtarzalnej (nie wady tego samego rodzaju) zostaną odrzucone.

– Postanowienia Artykułu 8 niniejszych Reklamacji i Warunków wyraźnie nie mają zastosowania do podmiotów, które nie spełniają definicji konsumenta określonej w Sekcji 2(a) Ustawy.

Košík 0